Zijn dakbedekkingsbedrijven winstgevend?

De Roofing Contractors industrie in Florida is de afgelopen vijf jaar enorm gegroeid. Volgens de NRCA is de gemiddelde winst voor een dakdekker 2,8 procent.

Zijn dakbedekkingsbedrijven winstgevend?

De Roofing Contractors industrie in Florida is de afgelopen vijf jaar enorm gegroeid. Volgens de NRCA is de gemiddelde winst voor een dakdekker 2,8 procent. Als u bedenkt hoeveel persoonlijk geld eigenaren in hun bedrijf hebben geïnvesteerd en welke risico's ze nemen, ziet het rendement op de investering er minimaal uit. Dat is wanneer de realiteit begint en je besefte dat 2,8 procent een gemiddelde is.

De helft van alle dakbedekkingsbedrijven verdient minder dan dat. Volg deze financiële tips om ervoor te zorgen dat uw bedrijf in de bovenste helft van de cijfers staat. Onthoud, zoals het adagium zegt: „Je kunt niet beheren wat je niet kunt meten. Na 41 jaar advies voor aannemers en ook meerdere dakdekkers onder controle te hebben, denk ik dat ik met enige autoriteit kan spreken over de winstgevendheid van dakdekkers.

Meer dan een derde van de dakdekkers die we op voorraad hebben, verdient zelfs meer dan 500.000 per jaar winst. Trouwens, veel van deze aannemers hadden, toen ze bij ons begonnen, minder dan 500.000 aan verkopen en 50.000 aan winst. Het zijn allemaal lokale familiebedrijven waarmee we consequent hebben samengewerkt en hebben geholpen bij het ontwikkelen van bedrijfsdoelen op lange termijn. In een dienstensector zoals dakbedekking kan de winst van jaar tot jaar variëren.

Van weersinvloeden tot overtollige materiaalbestellingen, de winst van een dakbedekkingsbedrijf is vaak sterk afhankelijk van de planning en uitvoering van initiatieven door eigenaren en het hoger management. Het identificeren van nieuwe mogelijkheden om uw dakbedekkingsbedrijf te laten groeien hangt vaak af van nieuwe ideeën. Daarom heeft AccuLynX 6 eenvoudige aanpassingen aan uw bedrijfsmodel die u misschien niet probeert en die u kunnen helpen de winstmarge van uw dakbedekkingsbedrijf volgend seizoen te verhogen. Voor lezers is hun voornaamste zorg de winstgevendheid van residentiële dakdekkers.

Maar zo eenvoudig is het nooit. Elke aannemer is anders in hoe hij als juridische entiteit bestaat; hoeveel wordt er als vergoeding aan de eigenaar betaald; en hoe is het bedrijf georganiseerd of gestructureerd? Al deze vragen hebben een grote invloed op het vermogen van een woningdakdekker om jaarlijks een nettowinst van meer dan 14% te genereren. Voor lezers die huiseigenaren zijn en zich afvragen hoeveel uw plaatselijke dakdekker met uw dak verdient, denkt u misschien dat 14% buitensporig is. De simpele waarheid is dat dit NIET zo is.

Een winst van 14% ten opzichte van het risico dat de aannemer op zich neemt voor terugbellen, lekschade en letsel op de bouwplaats is acceptabel. Gezien de aard van wat er bij komt kijken en de risico's is 14% eigenlijk laag. Meestal gebruiken dakdekkers gemodificeerde teer, grind, gemodificeerd bitumen, polyurethaanschuim dat op het dak wordt gespoten of enkellaagse bedekkingen. Als er continu regen valt, kunnen er plassen op daken ontstaan die bepaalde delen van het dak kunnen verzwakken en vochtschade kunnen veroorzaken.

Afhankelijk van het ontwerp van het dak, de totale kosten en de heersende weersomstandigheden in het gebied, zal het materiaal dat u gebruikt anders zijn. Voeg daar goed klantenbeheer aan toe om ervoor te zorgen dat u het aantal klussen dat u doet maximaliseert en de winstmarge van uw dakbedekkingsbedrijf kan zelfs meer dan verdubbelen. Commerciële dakbedekking heeft betrekking op kantoorgebouwen, appartementencomplexen, scholen, fabrieken en alles wat groter is dan een gezinswoning. Elk bedrijf wil zijn winstmarge voor dakbedekking verdubbelen, maar de meerderheid beseft niet hoe eenvoudig het kan zijn.

Ik heb de afgelopen twee jaar een boek geschreven, Start It, Build It, Grow It, en het ontwikkelen van een onderwijsplatform, The Roofing Academy, om aannemers van elke omvang en vorm te helpen al deze uitdagingen en nog veel meer te overwinnen. Commerciële dakdekkers moeten inzicht hebben in een aantal verschillende bouwmaterialen en hoe ze elk ervan op de juiste manier kunnen installeren, repareren en patchen. Een andere eenvoudige manier om de winstmarges van dakbedekkingsbedrijven te verhogen is door de efficiëntie van uw bedrijf. Wanneer de hoofdaannemer (GC) het dak op een constructie wil hebben, is de druk groot om dit te doen, omdat het deel uitmaakt van het kritieke pad.

Als u een dakbedekkingsbedrijf bent tegengekomen dat er goed uitziet, plan dan een gesprek met ons en laat het ons weten. We weten dat veel mensen in het verleden problemen hebben gehad met hun dak en dat levert vaak geweldige verhalen op. Ga er niet vanuit dat uw klant deze componenten begrijpt en hoe u nauwkeurig een kostenvoordeel kunt behalen voor de levensduur van het dak. Het aantal servicegerichte bedrijven kan hoger zijn, terwijl het aantal voor nieuwbouw- en grote commerciële bedrijven lager kan zijn.

.